Servicii la standarde internationale

Centrul Bellanima de psihologie, psihoterapie si psihiatrie pentru copii si adolescenti va ofera urmatoarele servicii:

In cadrul Bellanima, specialistii nostri sunt pregatiti pentru a evalua atat intensitatea, cat si natura problemelor copilului dvs.

Pentru inceput, este recomandata o sedinta de evaluare cu un psiholog clinician care poate sa analizeze cat mai obiectiv starea copilului dvs si sa va indrume apoi catre cel mai potrivit specialist pentru interventia terapeutica.

Uneori, in urma evaluarii, abordarea considerata cea mai potrivita este psihoterapia cu un psihoterapeut specializat in psihoterapia copiilor si adolescentilor. Alteori poate fi nevoie si de o evaluare psihiatrica pentru a stabili necesitatea utilizarii medicatiei ca parte a tratamentului.In multe cazuri, combinatia dintre psihoterapie si farmacoterapie poate fi solutia care sa ofere cele mai bune rezultate.

DESPRE ADHD (ATTENTION DEFICIT/HYPERACTIVITY DISORDER)

ADHD este o tulburare neurobiologică manifestată prin deficit de atenție și/sau hiperactivitate și impulsivitate. Manifestările apar atât acasă cât și la școala, sunt sesizabile înainte de 7 ani și durează peste 6 luni. Conform statisticilor, 3-7% dintre copii de vârstă școlară sunt diagnosticați cu ADHD, tulburarea fiind de 3-4 ori mai frecventă la băieți decat la fete.

Simptome ADHD la preșcolar

  • Parcă este condus de un motor
  • Joc gălăgios, distructiv
  • Solicită atenție exagerată din partea părintelui
  • Crize de furie frecvente, cooperare dificilă

Simptome ADHD la școlar

  • Neliniștit, agitat, în continuă mișcare
  • Nu se poate concentra sau este distras cu ușurință de stimuli
  • Dezorganizat, își pierde lucrurile, nu poate estima timpul
  • Nu observă pericolele, frecvent suferă diverse accidente
  • Poate asocia tulburări de învățare, ticuri, enurezis

Simptome ADHD la adolescent

  • Mai puțin hiperactiv dar foarte impulsiv
  • Comportament inadecvat la școală, refuz școlar, amânarea sarcinilor școlare
  • Probleme de disciplină în familie și la școală
  • Accese de furie toleranță scăzută la frustrare
  • Stimă de sine scăzută, risc de depresie
  • Risc de consum de substanțe, delicvență juvenilă

Afla mai multe in sectiunea Resurse

ABORDARE INTEGRATA, MULTI-DISCIPLINARA

Specialistii Bellanima (psihologi, psihoterapeuti, psihiatri) au competente in diagnoza si tratamentul urmatoarelor tulburari:

  • Tulburari de spectru autist (autism)
  • Tulburari specifice de dezvoltare (tulburari de limbaj, tulburari de invatare)
  • Tulburarea hiperkinetica cu deficit de atentie (ADHD)
  • Tulburarea de opozitie
  • Tulburarea de conduita
  • Tulburarea reactiva de atasament
  • Ticuri
  • Enurezis, encoprenzis
  • Balbism
  • Tulburari de alimentatie
  • Tulburari anxioase, fobii, tulburarea obsesiv-compulsiva
  • Tulburari somato-forme
  • Tulburari de dispozitie/afective
  • Situatii de criza specifice adolescentei

Psihologii, psihiatrii si psihoterapeutii nostri sunt oameni care va vor trata cu respect, intelegere si grija si va vor ajuta sa gasiti cele mai bune solutii pentru dvs, fiind profesionisti cu experienta clinica si de cercetare indelungata, dobandita atat in tara cat si in strainatate.

DESPRE TULBURARILE DE SPECTRU AUTIST (AUTISM)

Tulburările de spectru autist (autism) sunt tulburări de dezvoltare vizibile din primii ani de viată ai copilului, caracterizate prin existența unei deteriorări calitative semnificative și persistente în următoarele arii: interacțiune socială, comunicare, comportament.

TSA devine evidentă după varsta de 12 luni a copilului. In mod obisnuit, părinţii se îngrijorează in acel moment, cand remarca lipsa limbajului si a privirii ochi in ochi şi ajung la specialistul in psihiatrie pediatrica in jurul varstei de la 2 ani.

Identificarea, diagnosticul si initierea interventiei cat mai precoce sunt puncte cheie in recuperarea copilului cu autism. Conform statisticilor recente, 1/68 copii sunt diagnosticați cu o formă de autism.

Semnale de alarma pentru o Tulburare de spectru autist:

  • Copilul nu răspunde atunci când este strigat pe nume (copilul pare surd sau neatent)
  • Nu vorbește sau nu folosește suficiente cuvinte cu sens pentru vârsta lui cronologica
  • Nu folosește limbajul nonverbal pentru a comunica
  • Prefera jocul cu obiecte (sticle, capace, ) sau se joaca stereotip (aranjează obiecte, învârte o rotita)
  • Nu imită adultul sau un alt copil, nu face semnul “Pa”, nu zâmbește
  • Nu se joaca cu alți copii (stă pe lângă copii)
  • Prezintă comportament repetitiv (fluturatul mâinilor, mers pe vârfuri, se învârte în jurul axului)
  • Nu se joaca jocul cucu-bau, nu are joc simbolic “de-a”,
  • Nu execută comenzi simple
  • Rezistență la schimbare (mănâncă aceleași alimente, se îmbracă cu aceleași haine, merge pe aceleași drumuri)
  • Explorează mediul inadecvat (miros, lins, pipăit)
  • Nu arată cu degetul sau nu urmărește cu privirea atunci când părintele îi arată
  • Dificultăți de alimentație, tulburări de somn, comportament agresiv
  • Repetă cuvintele interlocutorului sau fragmente din povești, desene animate
  • Nu recunoaște emoțiile celorlalți, își manifesta emoțiile în mod inadecvat
  • Nu înțelege glumele, ironiile

Diagnosticul de TSA este unul clinic si se bazeaza pe evaluarea comportamentelor şi a abilităţilor copilului, examinarea fizică, neurologică şi observaţia directă a copilului de către specialist, precum si pe instrumente de diagnostic standardizate.

Este importanta excluderea altor tulburări în al căror tablou clinic pot apărea simptome de tip autistic sau care sunt asociate TSA (ex: sindromul X fragil, tulburări genetice metabolice, epilepsia, tulburarea de dezvoltare a limbajului expresiv şi/sau receptiv, întârzierea mintală, tulburări senzoriale) fiind necesara astfel efectuarea unor investigatii precum: audiograma, teste de sânge şi urină pentru screening metabolic, teste genetice, EEG, CT, RMN.

Afla mai multe in sectiunea Resurse

Grup copii/ adolescenti
Grupuri pt copii

Grupuri pentru copii si adolescenti

Grupuri pentru copii